...16...
 
NANO

با "نانومواد" بیشتر آشنا شويم
با فناوری نانو می‌توان محصولات جديد و متفاوتی تولید نمود. زيرا این فناوری به ما امکان تولید موادی را در اندازه‌های کوچک نانومتری و با خواص ويژه می‌دهد. این مواد که اصطلاحاً "نانومواد" نامیده می‌شوند، یا خود ابعادی نانومتری (1 تا 100 نانومتر) دارند و یا در ساختار آنها اجزا و حفراتی در مقیاس نانو بکار رفته است. بطورکلی نانومواد را برحسب شکل ظاهری به سه دسته صفر بُعدی، دو بُعدی و سه بُعدی تقسیم می‌کنند. برای تعیین اینکه هر نانوماده در کدام دسته قرار می‌گیرد، تعداد ابعادی از آن را که بزرگ‌تر از 100 نانومتر است، می‌شمارند.
برای درک بهتر این موضوع، مثالی ساده و قابل فهم وجود دارد که می‌توانید آن را در فایل کامل این شماره از زنگ نانو ببینید.

در فناوری نانو با لایه‌ها و یا صفحات گسترده‌ای با ضخامت کمتر از 100 نانومتر نیز مواجه هستیم که دارای کاربردهای بسیاری هستند.
دسته‌ای دیگر از مواد نیز وجود دارند که در هر سه بعد اندازه‌هایی بیش از 100 نانومتر دارند. این مواد در هر سه راستا بزرگ‌تر از ابعاد مکعب گفته شده هستند و شاید به نظر برسد چنین موادی نمی‌توانند در زمره‌ی نانومواد قرار بگيرند؛ ولی با نگاهی دقیق‌تر به ساختار درونی آنها، متوجه می‌شویم که این مواد از اجزای بسیار ریزی تشکیل شده‌اند. منظور از اجزای بسیار ریز، اتم‌ها و ذرات زیراتمی نیست؛ بلکه منظور دانه‌ها، بلورها و به صورت کلی نانومواد صفر بعدی، یک بعدی و دوبعدی‌ای هستند که با در کنار هم قرار گرفتن آنها، ساختمان این مواد شکل گرفته و آنها را در دسته نانومواد سه بعدی جای داده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 30 آذر 1391برچسب:نلنو,نانوذرات,نانومقیاس,نانوموا,خواص, :: 1:5
Lia

درباره وبلاگ


سلــــــام همه ی نانو دوستای عزیــــــــز خوش اومدین
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان NANO و آدرس medicinenano.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 104
بازدید کل : 23745
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1


فال حافظ

فال انبیاء

استخاره با قرآن
استخاره با قرآن